Zayıflamak İsteyenler İçin Öneriler

Zayıflamaya karar verdiniz ama işe nereden başlayacağınızı bilmiyor musunuz?

Bu yazı tamda size göre..

Kan tahlili yaptırın!

Zayıflamaya başlamadan önce doktor kontrolünden geçip, kan tahlili yaptırın. Tahlil sonuçlarında kilo vermenize engel biyokimyasal değerlerinizde bir sorun olup olmadığı ortaya çıkacaktır. Özellikle doktorunuzdan Troid hormonu, insülin direnci ve D vitamini baktırmasını isteyebilirsiniz.

Zayıflama ilaçlarına ümit bağlamayın!

Her yıl olduğu gibi bu yılda yaza doğru birçok zayıflama ilacı piyasaya çıkıyor. Birçok kişi kısa yoldan bu ilaçlara sarılıp kilo vermeye çalışıyor.  Ancak bu ilaçların kullanımı sağlığınızı ciddi şekilde tehlikeye atmakta. Zayıflamayı sağlayan en temel şeyin sağlıklı beslenme ve düzenli fiziksel hareket olduğunu unutmayın.

Başlangıç kilonuzu ve bel-kalça çevrenizi ölçerek not alın

Her gün ya da her saat tartılmanız motivasyonunuzu düşürecektir. Kendinize belirli bir gün belirleyerek haftada 1 aynı gün ve aynı saatte tartılın. Bel çevresinin kadınlarda 80 erkeklerde 94 cm’n altında olması gerektiğini unutmayın, ayda 1 kez bel çevrenizi ölçün.

Beden kitle indeksinizi hesaplayın!

Beden kitle indeksi(BKI) vücut ağırlığının ve vücut ağırlığına bağlı olarak sağlık sorunları riskinin olup olmadığını değerlendirmek üzere kullanılan bir yöntemdir.  Beden kitle indeksi(BKI) vücut ağırlığının (kg) boy uzunluğunun metre cinsinden karesine bölünmesi ile hesaplanır. BKI 30 ve daha yukarısı aşırı vücut yağını belirtir.

Kendinize gerçekçi hedefler belirleyin!

Başlangıç kilonuzu kaydettiniz, şimdi de hedeflediğiniz kiloyu not alın. Ancak kendinizi iyi hissedeceğiniz gerçekçi hedefler belirlemeniz motivasyonunuzu artıracaktır. Eğer hayatınızda hiç olmadığınız bir kiloyu hedeflerseniz ona ulaşamamak sizi hayal kırıklığına uğratacaktır.

Kendinize inanın.

Daha önceleri birçok kez kilo vermeyi denemiş ve başarısız olmuş olabilirsiniz. İşe ilk olarak kendinize inanarak başlayın. Kendinize ‘neden zayıflamak istediğinizi’ sorun, cevapladıktan sonra motivasyon düzeyinizi 1-10 arasında derecelendirin. Kendinize ve başaracağınıza inandığınız zaman ‘DOĞRU ZAMAN’ olacaktır.

 

Alışkanlıklarınızı değiştirmeyi hedefleyin!

Kısa zamanda hızlı kilo vermek yerine alışkanlıklarınızı değiştirerek sağlıklı ve kalıcı kilo vermeyi hedefleyin. Örneğin su içme alışkanlığınız yok ise bu alışkanlığı kazanmak hayatınızda çok şey değiştirecektir. Günlük fiziksel aktivitenizi de artırarak zayıflamak için doğru bir adım atmış olacaksınız.

Kişiye özel diyet uygulayın!

Her kişinin beslenme şekli ve alışkanlıkları farklıdır. Önemli olan kişinin kendisine en uygun beslenme şeklini öğrenmesidir. Medyada, gazetede, dergilerde yayınlanan ya da komşunun diyetini uygulamak yerine diyetisyenler tarafından kişiye özel olarak hazırlanan beslenme programlarını uygulayın. Rahatlıkla, hiç aç kalmadan kilo verdiğinizi göreceksiniz.

UNUTMAYIN!

Hayatta elde etmek istediğiniz herşeyin anahtarı sizin elinizde!

Amacınız günün her saatinde sağlıklı ve dengeli beslenmek..

Sağlıklı ve formda bir yaşam sizi bekliyor..

 

 

Uzm. Dyt. Sernaz Çakır ERCİL

E-Randevu Biz Sizi Arayalım Doktorlara Sorun
E-Randevu Biz Sizi Arayalım Doktorlara Sorun